יום שני, 6 ביוני 2011

למה אבו שוקרי סגור ביום ירושלים


''יבנה המקדש – יישרף  המסגד...''   או
                                ''זה לא כל  כך  נעים  לראות חומוס סגור''
  ביום  ירושלים  האחרון  נערכתי  לטיול  חומוסיות  לארבע חברות פרלמנט  מלטבייה  , ולכשיצאנו מרחבת  הכותל  צפונה לרחוב הגיא נתקלנו בחבורת  חוגגים ששרו  שיר הלל לירושלים  השלמה ולבניינה במהרה בימינו שכלל  את  המילים  הבאות – ואני מצטט ''ייבנה ייבנה המקדש ,,, יישרף  יישרף  המסגד''....
   הפזמון חזר על  עצמו  מספר פעמים ומיד הופיעה מימין להקת  חוגגים  נוספת עם ההמנון  הידוע  ''ברוך  הגבר...''  .
ואז הם  באו  בהמוניהם  אל  תוך  הסמטאות  הצרות מנופפים בדגלי ענק כחול  לבן ושרים  במעגלים  לא שירי ירושלים  כי  אם  שירי  אימה ופחד – מה יעוללו לתושבי  ירושלים המוסלמים  ביום  הדין  הקרב ובא.
הנשים  שאיתי הבינו מהר מאד את המתרחש בייחוד לנוכח המראות של  חנויות העיר העתיקה המוגפות  במהירות  למראה קהל  החוגגים...
ניסיתי להסביר לבנות  מלאות  החן את  יום  החג ומשמעותו .. ומעולם  לא שמעתי את עצמי בחריפות כה רבה נגד השנאה והגזענות של  של  ''אוהבי ירושלים''   ....   
כך  יצא  שדווקא  ביום  ירושלים  אני  מוצא עצמי  מול  אבושוקרי  המבוהל  שסוגר את  העסק דווקא בגלל  יום  ירושלים ומנסה להסביר את  ירושלים   לארבע  יפהפיות  לטביות.,,,,
הייתי  סקרן  לדעת  ... ממי אבושוקרי  פחד יותר – מהחוגגים או  מפעילי אש'ף שהסתובבו  בסמטאות ופיקחו  על  השביתה הכללית ביום  חגה של  ירושלים.
ההרגשה הייתה מבאסת  משהוא  איך  הפך  יום  איחוד ירושלים  ( ''בן  צור סע'' ) ליום  חגם של הניאו לאומנים  וממי יש לנו לפחד בהמשך .. מאנשי  אש'ף  ? מהסהרורים של  הימין ? ואולי משניהם  יחד .
למי שייכת  ירושלים הזוועתית הזו  –של  ברוך  הגבר ושריפת  המסגדים ?, זו  לא ירושלים  שלי
באותו ערב שחיפשתי  קצת שירי  משוררים  ליום  ירושלים  הגעתי  לאתר של  ''הימין  האמיתי '' והנה קצת  מהרהורי  ליבו  של  אוהב ירושלים  שאינו  יודע  שבלעדי ''הצוררים '' רבין  ובן  גוריון  הוא לא היה זוכה לחגוג את  יום  ירושלים
והרי זה לפניכם: ( מפרסומי  יום  ירושלים באתר אינטרנט של  ''הימין  האמיתי'' )
באמת אני מעדיף להיות בבית
לא שאני שונא  ללמוד, אני דווקא תלמיד טוב, אך המורים אוי המורים, ומשרד החינוך, גועל נפש.
אני לא מבין למה אני צריך ללמוד בשיעורי היסטוריה כמה "גדול" היה דוד בן גוריון או רבין ימח שמם וזכרם.
ולא מבין למה אני צריך ללמוד בשיעורי "תנך" מה שכמה חילונים מ"משרד החינוך" שאנסו וסרסו את התנך ככה שיתאים למוסר המעוות והשמאלני שלהם.
או למה צריך ללמוד בספרות יצירה עלובה ומתורגמת בעילגות, שיש חומר כלכך איכותי במקורות היהודים! בושה!.

אז מה יש לנו כאן  - מתכון  מנצח  לאהבה ליום  חג או  אולי  מתכון  בטוח לפיצול ,לשנאה, לאלימות ,לרוע... אני כבר  הפסדתי  את  ירושלים...
בלטביה כבר קיבלו את  התשובה ,,,, אין  חומוס ביום  ירושלים  - מקסימום בייגלה של
  אתמול  בשער יפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה