יום ראשון, 26 ביוני 2011


השבוע נזדמן  לי לקחת לסיור במדבר יהודה  שלוש נשים מקסימות בוגרות  בית הספר התיכון  היהודי של  קיפטאון  ( אולי יוהנסבורג )  ילידות 56 שנפגשו בשנית לכנס מחזור לאחר 37  שנה – ולפי  הרושם  שלי  המפגש  שנמשך  לאורך  שבוע במלון ירושלמי -- היה מוצלח   במיוחד  .
כל בוגרי בית הספר נאלצו לעזוב את ארצם  עם  סיומו של משטר האפרטהייד ועברו  למדינות שונות ברחבי  הגלובוס – קנדה, אוסטרליה, אנגליה וארה'ב ולרובם  היה זה מפגש ראשון עם  ישראל ושלוש נשים  הזמינו אותי לסיור פרטי במדבר יהודה.
הסיור ( שלא נכלל בתכנית המפגש ) ניפתח  במסלול ג'יפים מנבי מוסא להורקניה , מצוקי דרגות,עינות קדם ,ועין  גדי  - והתחנה האחרונה מנזר גרסימוס  בדיר חג'לה . התחלנו  לטפס בפקק הנוראי בדרך  לירושלים ואז שברתי  ימינה לכיוון  מחסום חיזמא בניסיון  נואש לעקוף  את  הפקק בדרך  לתל אביב – את  מה שקרה מכאן  ואילך  '' דרך ארץ  המחסומים  והגידור '' אנסה לתאר לכם  כאן. ( כמובן  שכל  השיחה התנהלה באנגלית )
            ---------------------------------------------------------------
ג'ין:  '' אז עמי , לאן  נוסעים  מכאן ? "
אני: "זה יופי של  קיצור ( משאית פלשתינאית  עם עופות מלפני ) – מיד אנחנו על הכביש המהיר לתל אביב"
מישל : " אני  רואה סוף סוף מכוניות עם לוחיות זיהוי ערביות "
אני : " כן, זה הקיצור שלהם מרמאללה לבית לחם "  ( משקר קצת )
ג'ין :  ''ומה זו הגדר מימין ''   ?  ????
 אני :'' זה הגדר . זו  החומה . זה הבטחון'' . ( בבטחון מוחלט )
 שתיקה באוטו......
אני :  '' מנסה לחזק את  דברי – זה מה שמונע אתם  יודעות  פיגועים , פיצוצים ,מתאבדים.''
שרלוט : '' לפי מה יש גדר ואיפה אין  ?''
אני : ''לפי הקו  הירוק פחות או  יותר''
 אנחנו  מול  פסגת זאב
 שרלוט : ''הגדר – לפי הבנתי איננה על  הקו  הירוק ''
אני :   ''אכן  כן  יש בעיה , ירושלים  גדלה ...''.
ג'ין :'' זה נראה מסובך  , אני רואה שהגדר מקיפה יהודים  וערבים  כאחד ''
( מאיפה היא יודעת  איך  נראה בית  ערבי  האנגליה  הזו  אני  מסנן ....)
אני :'' נכון  יש כ 300000 ערבים  בירושלים  שהגדר מגינה גם  עליהם''
ג'ין : '' למה יש להם מיכלי מים שחורים על הגג? ''  
אני: '' זה לאגור מים – מנהג עוד מימי המצור...'' ( יצא לי  ממש חזק  - ומיד חשבתי  על  דרך  בורמה...)
 הגענו למחסום והם  לא מפסיקות לצלם
 שרלוט :'' אני  לא  מבינה , אני רואה שאף  פלשטינאי לא מגיע במכוניתו  למחסום .''
אני : ''אני גם  לא מבין'' ( לא מאמין למה שאני אומר... )
מישל : ''מה יש פה להבין'' (  רעד קל  בקולה )''אין  להם  מכוניות''
 שרלוט : ''ודאי  שיש  -ושואלת  אותי  האם  להוציא  דרכונים''
 ג'ין  :( אל  מול  פני  החיילת ) –'' כדאי  שנפסיק לצלם  אולי יש כאן  עניין צבאי''
צחוק רועם באוטו....
 אני : ''עברנו  לישראל !!!!'' ( נוסעים בתוך  פסגת  זאב )
שלושתם  יחד : '' ואיפה היינו  עד עכשיו?''
 אני : ??? ( נושך  שפתיים) –  ''גם  בישראל ''
ג'ין : ''אז בשביל  מה מחסום  ???''......
אני :: ''לא יודע..... ותכניסו  את  הדרכונים  ממש אין  צורך  .....''
והחקירה נמשכת...
אנחנו  נוסעים  למחסום גבעת  זאב על  443
שרלוט :  ''עוד מחסום''
אני: ( מנסה לרומם את מצב הרוח )'' זה בסדר ,זה מחסום  מהצד השני''
ג'ין :'' משהוא מוזר –לפני כמה דקות עברנו מחסום ... למי  זה מיועד ?''
אני :'' זה מחסום לכביש לישראלים  בלבד ''( מתבלבל לרגע ) '' לא לא ליהודים בלבד '' – (מתקן )  '' זה כביש לכולם  לפי  החלטת  בית  המשפט העליון '' ( נזכרתי משהוא.... )
נוסעים כמה דקות בין  שתי חומות עם ציורי קיר.. שמדמים חלונות...
 שתיקה רועמת באוטו
מישל : ''אני לא רואה ערבים...''
אני : ( משקר ממש )'' הם לא אוהבים לנסוע בכביש הזה''
מישל : ''ככה נסעו בדרום אפריקה...''
אני : '' למה את מתכוונת ?''
כולם יחד : ''אתה יודע , האפרטהייד וכל זה , מנדלה , אפריקנ'ס''
 אני : ואיך  זה ניגמר ?
.......................!!!!!!!!!

...................( מקור תמונה - וקיפדיה )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה